banner
Rumah » Pengetahuan » Kandungan
Kategori produk

Penyelenggaraan sistem hidraulik

- Jun 05, 2018 -

Penyelenggaraan sistem

Sistem biasanya dibasuh sebelum input rasmi. Tujuan pencucian adalah menghilangkan bahan cemar, kerepek logam, sebatian serat, inti dan sebagainya dalam sistem. Dalam dua jam pertama, walaupun sistem tidak rosak sepenuhnya, satu siri kesalahan akan berlaku. Oleh itu, langkah-langkah berikut perlu diambil untuk membersihkan litar minyak sistem.

1) membersihkan tangki dengan pelarut bersih kering dan keluarkan residu pelarut dengan udara yang ditapis.

2) membersihkan semua paip sistem pembersihan. Dalam sesetengah kes, paip dan sendi perlu dibersihkan.

3) memasang penapis minyak dalam saluran paip untuk melindungi talian bekalan minyak dan tekanan paip injap.

4) pasangkan plat pemerah pada pemungut untuk menggantikan injap ketepatan, seperti injap servo hidraulik elektro.

5) periksa sama ada saiz semua talian paip adalah sesuai dan sama ada sambungan itu betul.

Sekiranya injap servo elektro-hidraulik digunakan dalam sistem, saya mungkin juga mengatakan dua ayat. Injap servo boleh membuat aliran minyak dari garis bekalan minyak ke pengumpul dan kembali terus ke tangki, supaya minyak dapat diedarkan berulang kali untuk membilas sistem dan menyaring zarah pepejal. Dalam proses pembilasan, penapis minyak diperiksa tanpa 1 ~ 2 jam untuk memeriksa penapis minyak. Untuk mengelakkan penapisan minyak daripada disekat oleh bahan cemar, jangan buka pintasan pada ketika ini. Sekiranya penapis minyak mula tersumbat, gantikan minyak secepatnya.

Kitaran pembendungan ditentukan oleh struktur sistem dan tahap pencemaran sistem. Sekiranya sampel medium penapis tidak mempunyai atau sangat sedikit bahan cemar asing, penapis minyak baru dipasang, plat pemanasan dibuang dan injap dipasang.

Penyelenggaraan yang dirancang: menubuhkan sistem penyelenggaraan yang kerap, dan mencadangkan penyelenggaraan yang lebih baik untuk sistem hidraulik seperti berikut:

1) semak dan ganti minyak paling banyak 500 jam atau tiga bulan.

2) kerap bilas penapis minyak dari pam minyak.

3) semak keadaan minyak hidraulik yang berasid atau bahan pencemar lain. Bau minyak hidraulik boleh dikenalpasti.

4) membaiki kebocoran dalam sistem.

5) memastikan bahawa tiada zarah asing memasuki tangki dari penutup tangki gas, palam penapis minyak, gasket garis pemulih minyak, dan bukaan lain tangki bahan api.